pondělí 14. září 2009

Ukradená vzducholoď

Věděl jsem, že Karel Zeman je legenda českého filmu, ale znal jsem od něj jen Cestu do pravěku. A protože mám rád animace a v jeho filmech byly na tu dobu výborné animace a efekty, řekl jsem si, že musím vidět i nějaké další jeho filmy. Doma se mi už dlouho válela Ukradená vzducholoď, takže to byla jasná volba.

A jak to všechno dopadlo? Jsem nadšen! Podobně dobrý a hlavně promakaný film jsem už dlouho neviděl. Je vidět, že Karel Zeman u filmu fakt přemýšlel, jak to udělat, aby to bylo zajímavý a zábavný. Je tu spousta filmařských vtípků a fíglů. Nejvíc mě bavily přechody mezi jednotlivými scénami, kdy jedna scéna končila záběrem na něco, nebo nějakým zvukem, pak šel střih a další scéna začínala hodně podobným záběrem nebo zvukem. A takových hrátek byl plný celý film a to mě právě bavilo. Navíc tam bylo i docela dost všemožných vynálezů a zlepšováků, většinou dost úsměvných, takže další zábava navíc.

Dějově nic extra - dobrodružný příběh několika kluků, ukradená vzducholoď, pronásledování, pustý ostrov, piráti, kapitán Nemo a tak. Co se mi naopak dost líbilo bylo navození atmosféry konce 19. století, to se povedlo výborně.

doporučení: jestli se vám líbila Cesta do pravěku a máte rádi animace, koukněte na to
hodnocení: 9/10

http://www.csfd.cz/film/10123-ukradena-vzducholod/

Žádné komentáře:

Okomentovat