čtvrtek 27. května 2010

Romeo a Julián

Jako každoročně, ani letos jsem si nenechal ujít divadelní představení pořádané na Fakultě informatiky. Je to tak trochu jiné divadlo, než na které je obyčejný divadelní divák zvyklý. Prostory fakulty neposkytují zázemí pro pořádné divadlo a tak se hraje v nouzových podmínkách přednáškové místnosti. Tomu je uzpůsobena i malá výprava – nenáročné kulisy a několik málo rekvizit.

Tento rok zde byla sehrán Romeo a Julián. Jak už název napovídá, jedná se o úpravu hry Romeo a Julie. Lehká úprava hry se mi líbila, působila celkem svižně a lehce, vtipné bylo i zasazení hry do brněnského prosředí (Královo Pole, Řečkovice).

Hra mě až na pár momentů bavila. Nudné a trochu zbytečné mi přišly pasáže s neskutečně dlouhými monology o snech a bylinách. Z počátku mi taky trochu vadilo, že Romea i Juliána hrály holky. Myslím, že kluci by to zvládli taky, včetně líbacích scén. Mohlo by to být dokonce ještě větší pozdvižení.

Co se týká hereckých výkonů, stále je vidět, že představení se účastní jak celkem ostřílení herci, tak i čistí amatéři. Hlavní role byly ztvárněny celkem přesvědčivě, nejlépe na mě působila chůva v podání Šárky Mattové, té tato role vyloženě sedla. Pokud bych měl hodnotit výkony ve vedlejších rolích, tak to bylo ještě ucházející, dokud nezačali mluvit. U některých byl mluvený projev opravdu tragický. S tím se ale u amatérského divadla musí počítat, takže mi to zas tolik nevadilo.

Jak už jsem vzpmínal na začátku, scéna a kulisy byly velmi jednoduché. O to víc mě překvapovalo, jak často se zhasínalo, aby se scéna změnila, i když se tam neměnilo téměř nic. Tyto pauzy tak docela narušovaly plynulost hry. Aspoň, že během nich byla pouštěna hudba, která byla podle mého víc než podařená. Zvlášť dobrá byla při závěrečný scéně, kdy Romeo a Julián umírají, tam měla opravdu sílu a perfektně podtrhovala atmosféru. V ten moment mi z toho až běhal mráz po zádech.

I když to může vypadat, že na letošní divadlo mám jen samou negativní kritiku, není to pravda. Píšu jen výčet věcí, které by se daly do příště zlepšit. Vím jak je náročné v amatérských podmínkách něco takového zrealizovat a snahu všech, kteří se na tom podíleli oceňuji a příští rok se půjdu rád podívat znovu.

hodnocení: 6/10

Žádné komentáře:

Okomentovat