čtvrtek 26. srpna 2010

Divadlo evropských regionů - den šestý - sobota

Divadlo F. X. Šaldy, Liberec - Googling and Fucking
Tahle hra je především pro mladou generaci, mnozí starší by to možná dost dobře ani nechápali. Pojednává o vztazích v dnešní moderní přetechnizované době. Facebook, youtube, icq, skype. Okolo toho se všechno točí. Má to docela dobrou a hlubokou myšlenku, možná i poselství nebo ponaučení, ale i tak mi to přišlo nějaký laciný. Podle ohlasů ostatních to byl asi jen můj pocit, ale já se tomu nemohl ubránit. Publikum z toho bylo nadšený. Mně ale přijde jednoduchý a hlavně prvoplánový v dnešní době udělat hru, která se týká tohohle. Úspěch u mladých lidí je předem skoro jistej.

Abych to ale jen nekritizoval, tak musim říct, že se mi líbilo jejich moderní pojetí hry. Na scéně neměli skoro nic, jen pár židlí a lamp a vystačili si s tím. Oblečení byli do stříbrných kostýmů, což jim dávalo trochu mimozemský a technický vzezření. To podtrhovaly dvě věci - při chůzi si před sebou drželi zářivky a občas tím před sebou přejeli, jako když se skenujou a pak to byla chůze po pravoúhlé mřížce.

V celé hře se objevují notoricky známé hlášky ze sociálních sítí (Odpovědět na žádost o přátelství, Ignorovat, To se mi líbí) a zvuky. Z těch byla dokonce poskládaná jedna celá písnička. Ta mě bavila dost, měli k ní i text (minimálně refrén) z těch hlášek a během celé písně před sebou točili těma zářivkama, což ve tmě vypadalo dost dobře.

Celkově tuhle hru můžu jen doporučit, je to zajímavě udělaný a třeba to někoho přiměje i k nějakýmu zamyšlení nad sebou.

hodnocení: 8/10

1 komentář:

  1. tohle představení jsem viděla v liberci a souhlasím s tebou, i když má svoje mouchy, rozhodně stojí za to ho vidět

    OdpovědětVymazat