čtvrtek 25. února 2010

Kdo je tady ředitel?

V Pardubickém divadle každoročně probíhá GRAND Festival smíchu. Nejinak tomu bylo ani letos, kdy se uskutečnil už jeho 10. ročník. Jako první se přijelo předvést Švandovo divadlo na Smíchově s komedií Kdo je tady ředitel?

Hra se odehrává v prostředí dánské počítačové firmy, jejíž ředitel a majitel před svými zaměstnanci 10 let tajil, že je ředitel a majitel. Namlouval jim, že ředitel je v Americe a tak všechny nepopulární rozhodnutí mohl házet na něj. Problém nastává, když chce firmu prodat a potřebuje podpis ředitele. Domluví se s divadelním hercem, který má na týden ředitele hrát a smlouvu podepsat. Všechno se ale zamotává, proplétá, rozplétá a znova zamotává. Falešný ředitel začíná soucítit se zaměstnanci a smlouvu nechce podepsat. Když už to vypadá, že bude muset podepsat, nastává zvrat a hned po něm další, takže příběh končí naprosto nečekaně.

Komedie to byla vskutku povedená, náramně jsem se bavil celou dobu. Nebylo tam snad jediný místo, který by mě nudilo. Dál se mi dost líbily dobře vyřešený kulisy, který za běhu přestavovali a měnili tak jednotlivá prostředí ve firmě. No a to nejlepší nakonec. Herecký výkon Michala Dlouhého (falešný ředitel) byl strhující. Dal do toho všechno a snad i něco navíc. O jeho skvělém výkonu svědčí i to, že získal cenu za nejlepší mužský výkon festivalu. Jediný, co si mohl odpustit byl jeho obnaženej zadek, ale to zas určitě ocenila dámská část publika.

Celkově je to pro mě asi nejlepší komedie, co jsem v poslední době viděl, takže můžu jen doporučit.

hodnocení: 9/10

2 komentáře: