čtvrtek 4. listopadu 2010

La Putyka

Tohle představení předchází obrovská pověst a samá chvála. Už byl čas, abych zjistil, co je na tom pravdy. Když jsem přišel na to, že se bude La Putyka hrát v Brně, neváhal jsem ani minutu a šel koupit lístek.

Jedná se o tzv. nový cirkus, propojení divadla a cirkusu. Tady tohle se odehrává v hospodě a příběh, jestli se o nějakym dá vlastně mluvit, slouží fakt jen na propojení jednotlivých akrobatických čísel.

Na začátku bylo málo akce a moc příběhu, celkem nuda, zvlášť když první akrobatický číslo byly rovnovážný polohy. Trochu jsem se bál, že se celý představení bude v tomhle "tempu". Postupně ale těch propojovacích pasáží ubývalo a život v putyce začal nabírat na obrátkách. Postupně se ukázali akrobatičtí tanečníci, kteří předvedli jak vášnivý tanec, tak pěstní souboj. Byl to první zatancovanej souboj, kterej jsem viděl a bylo to skvělý! Vrcholem večera pro mě ale byl výstup na trampolíně. Hlavně tango v podání dvou milenců a jejich následnej sváděcí battle. Z toho jsem byl fakt nadšenej, neskutečná ladnost pohybu to byla. Na závěr došlo zase trochu ke zklidnění, když se předváděla vcelku pomalá akrobacie na gymnastických míčích.

Celé představení bylo doprovázeno živou hudbou o kterou se postarala část kapely Nightwork. Roli bicmana na sebe vzal Jakub Prachař, o klávesy se staral Jan Maxián a Vojtěch Dyk k tomu zpíval. Během pomalýho začátku byla hudba to jediný, co mě u La Putyky drželo. Stejně jako to občas dělají v Nightworku, i tady kluci předělali nebo použili motivy známých písní. Co jsem tak zachytil, tak si do parády vzali Evu Pilarovou a její Montiho čardáš, něco z z Jesus Christ Superstar, Zagorku a možná tam byl i náznak jedný melodie z Hvězdných válek. Ústředním motivem celého představení byla ovšem upravená píseň Když máš v chalupě orchestrión. Její melodii v jednu chvíli zahráli dokonce na zvonečky, což bylo pro mě vrcholnej hudební zážitek celýho večera. Po hudební stránce to bylo prostě hodně povedený, ve slabších chvílích dokázala hudba představení podržet a lepší chvíle ještě umocňovala.

I když má La Putyka svoje mouchy, já jí je klidně odpustim, je to přece jen první vlašťovka novýho cirkusu u nás. A doufám, že ne poslední. Jděte na to, stojí to za to!

hodnocení: 9/10

http://www.laputyka.cz/cz

Žádné komentáře:

Okomentovat