pondělí 25. října 2010

Mozart!

Zpracování Mozartova života jsem viděl celkem nedávno v podání pardubického divadla, tak jsem byl zvědavej, jak to pojali brňáci. No a pojali to úplně jinak. Za prvý - tohle byl rockovej muzikál a za druhý - Pardubicích byl příběh vyprávěn především z pohledu Salieriho, zatím co tady o něm nepadlo ani slovo. Tady šlo čistě o jeho život, o to, jak se postavit na vlastní nohy, prorazit a vymanit se z vlivu vlastního otce.

Po hudební stránce se mi to líbilo dost. I když je pravda, že já žádnej znalec hudby nejsem. Pěvecký výkony mi přišly víc než dobrý, přece jen je vidět, že to bylo na hudební scéně, tak že zpívat asi umí. Dech mi vyrazil hlavně Mozart, byl to takovej mladej dredatej kluk, kterej během jedný písně udělal stojku, začal chodit po rukou a pokračoval ve zpěvu, jako by se nic nedělo. Další věc, co jsem ocenil, byla živá hudba. Celýmu představení to dává úplně jinou atmosféru, než když je hudba jen reprodukovaná. Navíc je možný pozorovat dirigenta a hudebníky, když se zrovna na podiu nic moc neděje. To se tady ale nedělo moc často, pořád bylo na co koukat.

Přece jen to je muzikál, tak bylo jeviště dost často plné komparzistů, předvádějících celkem povedené choreografie. A když už bylo jeviště prázdné, dalo se aspoň koukat na tu jejich jedoduchou, ale hodně dobře promakanou scénu. Ta mě bavila asi ze všeho nejvíc. Byla tvořená myslám dvěma oponami, které se otvíraly jak nahoru, tak do stran, takže když se otvíraly, tvořily takový čtvercový průzor na scénu, který se postupně zvětšoval. Opony byly umístěné kus od sebe, takže celou scénu rozdělovaly do hloubky. Na opony byly promítány ještě různé projekce, a to buď informace o tom, v jakém roce a kde se právě děj odehrává, nebo prostě něco místo kulis, ubíhající krajina a tak podobně. Působilo to dobře.

Muzikál Mozart! se podle mého názoru povedl a myslím, že nejen sám, komu se líbil. Publikum herce totiž odměnilo docela dlouhým potlesku ve stoje. Přijde mi docela škoda, že na něj nechodí moc lidí a že ho hrají tak málo.

hodnocení: 9/10

Zuzejkova recenze (asi líp hodnocená hudební stránka): http://zuzikovakultura.blogspot.com/2010/01/otevreni-nove-sezony-mozart.html

Žádné komentáře:

Okomentovat