čtvrtek 21. října 2010

Tomáš Kočko & Orchestr

Tomáše Kočka jsem kdysi trochu poslouchal a nebylo to špatný. A když se teď objevil v Brně, řekl jsem si, proč ne a šel jsem.

Zařadit hudbu Tomáše Kočka do nějaké škatulky není jednoduchý, nejlíp to asi vystihuje označení "world music z moravy", který je s ním dost často spojovaný. Typický zvuk world music dávají jeho hudbě mandolína nebo perkuse, moravský zvuk je zase navozován cimbálem, houslemi nebo třeba dvojačkou.

Tomáš Kočko zhudebňuje balady z jeho rodného kraje, proto se jeho skladby tematicky váží k Beskydám, lidovým zvykům, hrdinům a případně i zbojníkům. Jeho repertoár ještě doplňují upravené lidové písně z Moravy.

Po hudební stránce mě to nadchlo. Pomalý písně ve mně navozovaly klid a vyrovnanost, ale nebyly nudný. Pořád tam byla spousta zajímavých prvků, který bylo možný sledovat. No a ty rychlejší písně byly opravdu radostný a skočný. Kapela dokázala během chvíle navodit skvělou a uvolněnou atmosféru. Tomáš Kočko nejen že výborně zpívá, ale hlavně má ještě k tomu úplně dobrej hlas. Tim mě dostával asi ze všeho nejvíc.

V prosinci by měli mít na Pekárně ještě jeden koncert, takže můžu jen doporučit. Jděte na ně.

hodnocení: 9/10

http://www.youtube.com/watch?v=sTcPHXqnUL8

Žádné komentáře:

Okomentovat