úterý 13. dubna 2010

Naši furianti

Byl jsem poprvé v Národním divadle a byl jsem nadšen. Poprvé jsem viděl tuhle klasiku od Ladislava Stroupežnického a taky jsem byl nadšen. Nevim, jestli to bylo tou hrou, nebo obsazením a hereckými výkony, ale vážně se mi to líbilo a ani chvíli jsem se nenudil.

Děj hry tu popisovat nebudu, ten asi většina aspoň trochu zná. Jedná se o poměrně jednoduchou zápletku s předvídatelným koncem a spoustou komických situací, z nichž je většina taky docela dobře předvídatelná, to ale nic nemění na jejich vtipnosti. Výprava byla velkolepá, kulisy skvělé, hodně komparzu, takže na celém jevišti se pořád něco dělo. Jediné, co mi trochu vadilo, byly docela dlouhé pauzy během přestavování scény za zataženou oponou. Během většiny z nich aspoň zůstali před oponou dva herci a bavili publikum komickými vložkami.

Herecké obsazení nemělo chybu. Na jevišti se objevili David Prachař, Miroslav Donutil, Taťjana Medvecká, Jan Dolanský, Jiří Štěpnička a další známé osobnosti. A musim říct, že ne nadarmo hrají v Národním divadle. Jejich výkony byly parádní, hráli s velkým nasazením a zkrátka to nemělo chybu.

Můj první zážitek s Národním divadlem se vyvedl na výbornou a těšim až se tam podívám znova.

hodnocení: 9/10

Žádné komentáře:

Okomentovat