pátek 30. října 2009

Take Nord Shape

Dům umění města Brna pořádá výstavu Take Nord Shape - Severská vize architektury a designu a tak jsem neváhal a vyrazil do Domu pánů z Kunštátu objevovat, jak se žije na severu.

Architektonickou část reprezentovala autorská dvojice Dagur Eggertsson a Sami Rintala, jejichž tvorba mi většinou připadala spíš jako snaha na něco upozornit (vykácení kusu lesa za účelem výstavby sjezdovky), než přicházet s novými nápady, co se architektury týče. Ale i tak tu bylo pár zajímavých věcí. Nejvíc mě uchvátil grafický beton. Technologie velmi jednoduchá na výrobu, přesto se začala používat až v roce 2000. Pomocí grafického betonu je možné snadno, hezky a trvale ozdobit jinak nudnou fasádu domu.

Designérskou část reprezentoval Samuli Naamanka, a musím přiznat, že se mi jeho věci hodně líbily. Především poslední část výstavy, kde byly židle. Některé z nich byly opravdové skvosty, jednoduché, designově čisté, elegantní a skladné.

I když jsem byl z výstavy (hlavně designu) docela nadšen, nejlepší zážitek jsem měl z exponátu, který vůbec nepatřil do Take Nord Shape. Jedná se o velký válec, do kterého se dá vstoupit aslouží pro přesun mezi dvěma místnostmi. Bylo to tak dobrý, že jsem musel jet dvakrát. Takže jestli váháte, jděte tam aspoň kvůli tomuhle.

hodnocení: 7/10

http://www.dum-umeni.cz/cz/vystava/take_nord_shape

Žádné komentáře:

Okomentovat