pondělí 2. listopadu 2009

Mary and Max

Animovaný film, který vypráví o přátelství osmileté australské holčičky a čtyčiačtyřicetiletého newyorčana. Každý má své problémy, Mary je obtloustlá a ošklivá, Max trpí aspergerovým syndromem a ani jeden z nich nemá žádné kamarády. Neznají se osobně, píší si jen dopisy, ve kterých líčí své trable a snaží se poradit jak vyřešit trable toho druhého. Během toho jsou nenásilnou formou představeny všechny problémy spojené s aspergerovým syndromem. Film je celkově natočen velmi jemně a citlivě, dokonce mě během celého vyprávění dokázal několikrát dojmout.

Druhá stránka filmu je samotná animace. Tvůrci zvolili výbornou formu stylizace, která mi přesně sedla. Figurky jsou udělané z plastelíny a myslím, že se jim charaktery podařilo vytvořit dokonale. Další věc, která mě hodně zaujala je ta, že vše, co se odehrávalo u Mary v Austrálii bylo barevné, zatímco u Maxe bylo všechno černobílé. Všechno, kromě věcí, které mu poslala Mary. Dokonalost sama.

Tohle byl jeden z mála filmů, kterej mě v poslední době fakt zaujal, bavil, nadchnul a jsem z něj naprosto unešenej. Kdo to neviděl, jako by nebyl.

hodnocení: 10/10

http://www.csfd.cz/film/253387-mary-a-max-mary-and-max/

Žádné komentáře:

Okomentovat