pátek 20. listopadu 2009

Nightwork

Ačkoliv tahle partička hrála v Metru, neodolal jsem a rozhodl se na ně jít. Jednou jsem je na živo prostě vidět musel. Přišel jsem na poslední chvíli, takže Metro už bylo (jako vždy) narvaný k prasknutí, takže jsem zabral pozici úplně vzadu, hned u vchodu. Ale neva, je to tam malý, takže jsem i tak viděl dobře.

Kapelu asi všichni znáte, takže ji moc představovat nebudu. Jsou to mladí kluci, povětšinou herci a hrají ve složení bicí, kytara, basa, klávesy a do toho přizvukují dva zpěváci. Sami se definují něco ve stylu discofunky a myslim, že to splňují naprosto přesně.

Koncert zahájili laciným trikem ve stylu "máme rádi Brno a Kometu", čímž si získali poněkud tupé a stádovité publikum (viz dále), a několika písněmi ve stylu funky, ve kterých mi hodně připomínali Monkey Bussines. Bylo to stejně rytmický a taky hodně taneční. Ostatně na konec pak v jedné písni použili i část jejich písničky Saturday night is over. Nezůstali ale jen u funky, sjeli snad všechny možný žánry od disca, přes reggae až po R'n'B a rap. Zkrátka jsou to kluci slušní (snad po každé písničce v první půlce koncertu Vojta Dyk popřál dobrý večer), schopní a šikovní, a tak zvládaj docela dobře i improvizovat. To ukázali když zahráli Kometa Brno raggae, čímž dostali publikum úplně do varu.

Ale to kapele nestačilo, tak začali přidávat předělávky osvědčených hitů. Použili Michala Davida, Evu Pilarovou, ústřední melodii Hvězdných válek, myslim že i něco z Pink Floydů a nakonec připomněli i Michaela Jacksona. Nezapomněli zahrát ani své dva největší hity, Globální oteplování, které věnovali speciálně pro hráče Komety (publikum zachvátilo úplné šílenství) a Máju. Obě písničky si trochu upravili tak, že končily v rytmu SKA, což bylo příjemné zpestření.

Na úplný závěr jsme dostali lekci arobicu s názornou ukázkou cviků, a přišel dokonce i Batman.

Koncert mě docela potěšil, byl takový, jaký jsem očekával, že bude a mít o něco lepší náladu nebo bejt trochu picnutej, tak tančím a skáču celou dobu. Byl to zkrátka jeden velkej proud zábavy. Navíc kvalitní zábavy, protože Vojtěch Dyk zpívá skutečně dobře, nejvíc obdivuju, jak zvládá ty výšky.

hodnocení 8/10

http://www.nightwork.cz/

Žádné komentáře:

Okomentovat