čtvrtek 17. prosince 2009

Impresionisti a Edvard Munch

Jako každoročně, i letos jsem se školou vyrazil za uměním do Vídně. Tentokrát byli na programu Edvard Munch a impresionisti. Ti mě zas tolik nelákali, ale na Muncha jsem se opravdu těšil.

Impresionisti nepřekvapili, ale ani nezklamali. Bylo to takový, jaký jsem to čekal. Roztřesený, povětšinou krajinky. Jediný, co mě ke konci trochu rozhodilo, byla přemíra růžový a fialový barvy. Na to se fakt nedalo koukat. A pointilismus, na ten se taky skoro nedalo koukat. Navíc měli velkou část obrazů daných do rámů, který se k tomu absolutně nehodily. Abych jen nekritizoval, tak se mi líbilo, jak u některých obrazů měli detailní popis nějakých drobností, kterých si člověk normálně ani nevšimne. To mě z celý výstavy bavilo nejvíc. Dál mě dost zaujaly všechny zimní obrazy. Přiznám se, že dosud jsem neviděl žádnej zimní impresionismus, ani tady toho nebylo moc, ale líbilo se mi to víc než ty ostatní obrazy. Ale vůbec nejvíc se mi líbil obraz The Flood of the Seine at Vetheuil, který namaloval Claude Monet a pak obrazy od Vincenta van Gogha, který vlastně nebyl ani pořádně impresionista.

Další na programu byl Edvard Much. Než jsme se k němu ovšem dopracovali, museli jsme si projít celou výstavou různých umělců, který si fakt nepamatuju. Jediný, co si pamatuju je to, že nejčastějším tématem byla smrt, utrpení a jiný podobný věci. Občas to bylo takový hezky snový, surrealistický a hlavně to bylo dobrý. Ze samotnýho Muncha jsem byl nemálo nadšen. Sedí mi ten jeho styl malby, témata a i ty barevný posuny, který dělá. Zkrátka paráda.

S Munchem byla spojená ještě výstava Egona Schieleho, kterýho jsem ale po předchozích zkušenostech radši přeskočil a šel se podívat na výstavu hraček, který si vyráběly děti z rozvojových zemí. Nevěřil bych, jak můžou bejt šikovný a kreativní. Z toho mála, co najdou (dráty, plechovky, bambus, dřevo) jsou schopný udělat úplně parádní hračky - motorky, auta, cisterny, vrtulníky a tak dál. Skvělý!

No a poslední, kdo byl s výstavou Edvarda Muncha spojen byl další norský expresionista Aksel Waldemar Johannessen. Ten nebyl tak dobrej jako Munch, některý obrazy mi trochu nesedly, ale některý měl naopak hodně dobrý. Dost častý téma byl vztah matka-dítě a nebo nějaká bída, žebráci a tak.

hodnocení: 8/10

impresionisti
Edvard Munch
Aksel Waldemar Johannessen
hračky z třetího světa

Žádné komentáře:

Okomentovat