pondělí 7. prosince 2009

Slam poetry 2009

Po tom, jak jsem byl nadšený z loňského finále slam poetry, nemohl jsem si nechat ujít ani to letošní. Konalo se opět na Flédě, opět přišlo dost lidí a opět se ve dvou kolech utkalo osm slammerů z celé republiky. Vítěze určila porota složená z náhodně vybraných diváků, mezi které jsem v prvním kole patřil i já.

Nebudu tu hodnotit všechny soutěžící a jejich výstupy, protože si to všechno nepamatuju a navíc je to dobře zachycené zde. Spíš jen zmíním, co se mi líbilo, nelíbilo nebo jinak zasáhlo.

mrtvolné publikum - přišlo mi, že lidi byli málo vtažení, málo tleskali a projevovali své emoce, ať už na vystupující nebo porotce. nedomrlá atmosféra, kterou si finále takový akce nezasloužilo

Vladimír Vacátko - vítěz z roku 2006. nepostoupil z Brna, tak musel jet do Pardubic a tam už se mu to povedlo. bohužel se mu nepovedlo udělat nějakej posun dál ve stylu, ale i v tématech. trochu vykrádal sám sebe a kvůli jeho stylu, při kterym vypouští ve velmi rychlym tempu jednu myšlenku za druhou, nedává divákovi nejmenší šanci všechno pochytit a pořádně si to užít.

Miroslav Kynčl - úplný opak Vacátka. dává divákovi až moc prostoru. on je taková jemná duše, padaj z něj dobrý věci, ale neskutečně pomalu. v prvním kole to ještě docela zvládnul, ale druhý spíš promlčel a jen poslouchal, co na něj diváci pokřikují. mrzí mě to, ale byl největší zklamání večera

Ondřej Lidický - objev z Prahy, který postoupil na úkor takových velikánů, jako je Foll nebo Bláhovec. tak jsem byl zvědavej s čim se vytasí. bohužel skoro s ničim. druhý největší zklamání

Boo Czech - vystupoval jako poslední a tak už věděl, že nevyhraje (nezadařilo se mu v prvním kole), už mu na ničem nezáleželo a tak nám řekl, že jsme ho nepochopili, že on je ten, kdo určuje směr, řekl nám, že jsme mu u pr*ele a taky nás tam poslal. po uplynutí časovýho limitu si nechal pustit nějakej hip-hop a ještě něco zarapoval. trochu okoukal loňskou bláhovcovu slamerskou sebevraždu, ale tohle mě aspoň docela bavilo. spoustu lidí asi ne, ale mně to přišlo docela dobrý

Ondřej Macl - můj favorit už od prvního kola, vlastně už od loňska. má to dobře promyšlený, zajímavý slovní hříčky, není to úplně plitký, ale ani ne moc intelektuálně na výši. zkrátka takový jaký to má bejt. vyhrál zaslouženě.

Sci a Fi - hudební projekt slammerky Mashy. nejhorší zážitek večera. ty dvě holky hrály myslim na violoncello a na příčnou flétnu. to by docela šlo, ale když začaly zpívat, tak to bylo strašný. zpívaly naschvál blbě a asi si mysleli, že to bude vtipný. nebylo. jediný co to bylo, tak trapný a to hodně.

Jakub Žáček - prováděl celým večerem a prováděl dobře. kolikrát nějak reagoval na jednotlivé výstupy, byl vtipnej, dobře mluvil i tancoval.

malá interakce mezi soutěžícími - loni se hodně často stávalo, že si jeden soutěžící nechal inspirovat něčím, co řekl ten před ním a nějak na to reagoval nebo to jinak použil. to se letos skoro nestávalo. přitom mi tohle umění improvizovat přijde jako taková základní myšlenka slamu. škoda, snad zas za rok

Na prvních dvou místech se umístili moji favoriti, kterým jsem dal v prvním kole nejvíc bodů, takže jsem docházel docela spokojenej.

hodnocení: 7/10

http://www.slampoetry.cz/

Žádné komentáře:

Okomentovat